Освіта починається там, де є праця і
натхнення…
29 жовтня Цуманський
ліцей став платформою для обміну педагогічним досвідом. На базі закладу освіти
відбувся семінар «Інтеграція елементів фінансової грамотності як інструмент
формування математичної та життєвої компетентності учнів» для вчителів
математичної освітньої галузі Цуманської територіальної громади.
Педагоги ділилися своїми
напрацюваннями та цікавими кейсами з особистого досвіду використання фінансових
задач. Але найцінніше – учасники семінару не просто слухали теорію, а й
занурилися у практику.
Саме такий підхід – коли педагоги
на власному досвіді відчувають силу практичної діяльності – дає розуміння, як
ефективно розвивати математичну та підприємницьку компетентності у школярів.
На початку семінару
голова МК вчителів математичної галузі привітала педагогів, які отримали перші
здобутки у 2025-2026 н.р. – призерів І (районного) етапу Всеукраїнських
учнівських олімпіад з математики:
ІІ місце – Войтович Ольга,
учениця 9 класу Берестянського ліцею (наставник – Шульгач О.І.);
ІІ місце – Бобровик Софія,
учениця 8 класу Грем’яченського ліцею (наставник – Бобровик О.С.);
ІІ місце - Лінник Надія, учениця
8-А класу Цуманського ліцею (наставник – Чечотка Л.С.);
ІІІ місце – Федорчук Вікторія,
учениця 8-В класу Цуманського ліцею (наставник – Чечотка Л.С.);
ІІІ місце – Галас Назар, учень
9-М класу Цуманського ліцею (наставник – Денисюк Т.В.);
ІІІ місце – Михалко Ангеліна,
учениця 9 класу Холоневицького ліцею (наставник – Случик О.С.).
Практичний блок семінару
розпочала вчитель Цуманського ліцею Людмила Ховайло, яка поділилась досвідом формування
фінансової грамотності на уроках математики у 5 класі.
Людмила Петрівна зазначила, що сучасний підхід до навчання вимагає, щоб математика стала
не просто набором правил і формул, а практичним інструментом для життя. Вона
представила інтерактивні методи для навчання фінансовій грамотності п'ятикласників.
Учасники семінару активно включилися до виконання проекту «Склади свою піцу та
обчисли її вартість».
Педагог
зауважила, що створення різнорівневих задач є ефективною формою індивідуалізації
навчального процесу. Задачі на енергозбереження є одним із видів задач
економічного змісту та формують в учнів економічне мислення, екологічну
свідомість і практичні навички раціонального використання ресурсів. Вони
сприяють розвитку критичного мислення, оскільки учні мають аналізувати умови
задач, оцінювати варіанти рішень та обґрунтовувати вибір найбільш ефективного
способу енергозбереження.
Учитель математики Грем’яченського
ліцею Ірина Сергіївна Козюк поділилася досвідом формування підприємливості та фінансової грамотності здобувачів освіти на
уроках алгебри в 7 класі. У своїй презентації вона чітко виокремила ключові
аспекти підприємницької компетентності та вимоги до математичних задач
фінансового змісту. Ірина Сергіївна проаналізувала різні види задач, при цьому
наголосивши, що учням слід наголошувати на їх практичному змісті, оскільки саме
зв’язок із життям активізує діяльність школярів та зацікавлює їх у розв’язанні
тієї чи іншої проблематики.
Разом
із Ольгою Сергіївною Случик, учителем математики Холоневицького ліцею, учасники
семінару поринули у світ сімейного буюжету та домашніх фінансів. Виконували
вправи «Плануємо раціонально свій час», «Подорожуємо з ощадливістю»; розподіляли
у кошики ВИТРАТИ та ПРИБУТКИ; складали формулу успіху у світі фінансів. Ольга
Сергіївна запропонувала цілу низку фінансових завдань і вправ, що формують успішного учня, а в
майбутньому і успішного громадянина.
Директор
Цуманського ліцею, Любов Романюк, теж була учасником семінару. При спілкуванні
із педагогами громади прийшли спільної думки, що такі зустрічі обміну досвідом
дуже важливі, адже сприяють підвищенню професійної майстерності як молодих
педагогів, так і досвідчених. Любов Дмитрівна дуже вправно оперувала числами,
розповідаючи про життя ліцею та його перспективні плани.
При
проведенні рефлексії, учитель математики Цуманського ліцею Оксана Мельник,
наголосила на її важливості у формуванні потреби у самовдосконаленні. Оксана Юріївна розповіла про рефлексію
емоційного стану та настрою, рефлексію
діяльності, рефлексію змісту навчального матеріалу.
Вчителі
математики дуже активно провели зустріч. Щире бажання педагогів поділитися
досвідом та своїми напрацюваннями надихає на творчість, креативність та
співпрацю.
МАТЕМАТИКА – це не бізнес, але справа дуже прибуткова
для розуму! Отже, наш прибуток у розумі, а розум людський має три ключі, що все
відмикають: знання, думку, уяву.










Немає коментарів:
Дописати коментар